Sivut

17.10.2016

KOLME ASIAA

Moikat kaikille pitkästä aikaa! Siitä lähtien kun mä ensimmäisen kerran törmäsin tällaiseen 3 asiaa-postaukseen, mulla on pyörinyt nämä lauseiden alut tuolla luonnoskansiossa. Ensin olin kuitenkin kiireinen kirjoitusten ja sitten ekan tentin vuoksi, joten nämä 3 asiaa jutut ovat saaneet odottaa vuoroaan päivä toisensa jälkeen. Nyt mulla on kuitenkin syysloma ja vihdoinkin aikaa, joten täältä tulee! Toivottavasti tykkäätte ja saatte tietää musta jotain uutta ;)


3 asiaa, joista pidän…
-Ystävät. Tätä ei tarvi varmaan edes sen kummemmin selitellä, on vaan maailman parasta jos on edes se yksi tyyppi jolle voi avautua ihan mistä vaan ja joka ymmärtää tai ainakin haluaa ymmärtää just sua ja sun juttuja
-Kirjoittaminen. Oon aina tykännyt kirjoittaa, oli kyseessä sitten päiväkirja, novelli, blogi tai äidinkielen essee. Tykkään yli kaiken siitä tunteesta, kun stressi purkautuu paperille tai kun saa inspiksen aloittaa uuden tarinan.
-Musiikki. Se saa rentoutumaan, lohduttaa, aikaansaa kylmiä väreitä ja varsinkin livemusiikki on niin suurta rakkautta! Tähän voi sisällyttää myös soittamisen, siitä saa ehkä parhaat kicksit kun oppii jonkun vaikean tai hienolta kuulostavan jutun...

3 asiaa, joista en pidä…
-Kiusaaminen. Yksi suurimpia vääryyksiä maailmassa! Kaikkien pitäisi saada olla omia itsejään ilman pelkoa haukkumisesta tai selän takana pahaa puhumisesta ja that`s it.
-Stressi. Mun vihollinen number one tai ainakin jotain sinne päin. Onnistun stressaantumaan välillä ihan pienistäkin jutuista, jos musta tuntuu etten osaa tehdä niille mitään tai niiden tekemiselle ei oo aikaa. Oon myös todennut, että vaikka kuinka yritän muuta, niin mulle iskee tasaisin väliajoin joku tulevaisuusstressi.
-Ötökät. Pelkään lähes kaikkia ötököitä ja ne saa vaan kylmät väreet kulkemaan selkää pitkin, hyi :/

3 asiaa, jotka tein viikonloppuna…
-Näin Jennaa (pitkästä aikaa)
-Tein vihdoinkin Spotify-tilin.
-Juhlittiin siskoni 17v.-synttäreitä.


3 asiaa, jotka osaan…
-Soittaa pianoa. Pitkäaikaisen ja rakkaan harrastuksen myötä taidot ovat kehittyneet sille tasolle, josta silloin aikoinaan vain haaveili. Niistä "haluan joskus osata soittaa-biiseistä" luonnistuvat jo ainakin Für Elise, Moonlight Sonata ja River flows in you. Tämä on silti sellainen, missä haluaisi kehittyä koko ajan lisää, eikä koskaan oikein ole tyytyväinen sen hetkiseen osaamiseen - tai näin ainakin täällä :D
-Ajatella muita. Mä oon lähes aina se tyyppi, joka suostuu lenkille, makutuomariksi shoppailureissulle, lastenvahdiksi tai yleensäkin vaan seuraksi jos toinen sitä pyytää ja mä vaan saan jutun jotenkin soviteltua aikatauluihin. Ajattelen asioita aika usein siltä kantilta että vaikka mulla ois paljon vaikkapa koulujuttuja eikä asia x ainakaan sillä hetkellä tuntuisi niin houkuttelevalta niin lähtemällä mukaan siihen toisen ehdottamaan juttuun saatan parhaimmassa tapauksessa pelastaa tyypin koko päivän :') Muiden auttaminen ja ilahduttaminen sitä paitsi tuo lähes poikkeuksetta myös itselle hyvän mielen!
-Keskittyä melkein missä vaan. Mulla on todella hyvä keskittymiskyky sen jälkeen kun pääsen homman kanssa alkuun. Jos alan vaikkapa kirjoittamaan jotain postausta niin saatan keskittyä siihen niin täysillä, että seuraavaksi "herään" siihen kun aikaa on mennyt pari tuntia ja juttu on valmis. Tää sama pätee myös kouluhommissa ja teenkin ne usein kerralla valmiiksi.

3 asiaa, joita en osaa…
-Muokata mun blogin ulkoasua sellaiseksi kuin haluaisin.
-Viheltää. Olen kyllä monestikin yrittänyt opetella, mutta varsin huonolla menestyksellä.
-Tehdä asioita ns. puoliteholla. Mä oon jotenkin sellainen kaikki tai ei mitään-henkinen mun tekemisissä. Jos mä jotain aloitan, niin haluan sen useimmiten sitten tehdä oikeasti kunnolla ja jos taas en niin sitten mennään todellakin sieltä missä se aita on matalin.

3 asiaa, jotka haluaisin osata…
-
Soittaa kitaraa.
-Olla stressaamatta vähemmän. Tämän taidon kun oppisi vielä joskus tässä elämässä niin säästyis monelta...
-Paremmin englantia ja yleensäkin kieliä. Kielitaitoa oonkin jo itseasiassa ryhtynyt parantamaan palauttelemalla englannista kielioppijuttuja ja sanoja mieleen ja myöskin opettelemalla uusia. Motivaatiota tähän löytyy kummasti kun mielessä siintää ne englanninkieliset kurssimateriaalit, joista täytyy tulevaisuudessa silloin tällöin jotenkin onnistua selviytymään.


3 asiaa, jotka minun pitäisi tehdä…
-Lukea Maa-ilma kirja ykköskurssin toiseen tenttiin. Onneksi tämä on kirjatentti, mikä tarkoittaa sitä, että sen voi mennä tekemään kun itselle parhaiten sopii.
-Varata bussiliput ensi viikolle kun suuntana on loman jälkeen jälleen Tampere.
-Hankkia yliopiston kulkukortti, jotta pääsen joskus kyseisen tentin myös tekemään. Tämä on sentään jo työn alla!

3 asiaa, joista stressaan…
-Ehkä tietyllä tavalla sosiaalisuus. Tätä on vähän vaikea selittää, mutta haluaisin olla sellainen helposti lähestyttävä ja osa jotain hiukan isompaa kaveriporukkaa ja jotenkin toisissa tilanteissa stressaa sitä, millaisen ensivaikutelman antaa itsestään. Pojot jos joku ymmärsi mitä hain takaa :D
-Onnistunko saamaan kesätöitä jostain (ihan ok paikasta).
-Se pääsenkö opiskelemaan ensi syksynäkään ja jos en, niin mitä teen toisen välivuoden.

3 asiaa, jotka saavat minut rentoutumaan…
-Blogin tai novellien kirjoittaminen.
-Ystävien tai perheen kanssa puhuminen.
-Lenkkeily kauniilla säällä ja omaan tahtiin.


3 asiaa, joista puhun usein…
-Huolet. Huolista ja stressaavista jutuista tulee avauduttua oikeastaan aika usein, mutta niinhän sitä sanotaan että puhuminen helpottaa, joten eiköhän tämä sitten ole hyvä vain.
-Blogi. Mistäpä muustakaan sitä bloggaaja puhuis, haha :D
-Lähitulevaisuuden suunnitelmat. Nää on näitä mitä tulee höpöteltyä todella paljon, sillä onhan se juttujen suunnittelu ja fiilistely nyt vähintäänkin puolet koko ilosta. Nytkin ollaan jo ties kuinka kauan höpötelty siskon kanssa siitä, mitä puuhaillaan kun hän tulee omalla syyslomallaan mun luo kylään useammaksikin päiväksi.

3 asiaa, jotka puen mielelläni päälle…
-farkkupaita
-eri sinisen sävyt
-perusvaatteet pienellä twistillä

3 asiaa, joita en pue päälleni…
-crop-topit
-revityt farkut
-all white everything


3 asiaa, jotka haluaisin hankkia…
-joululahjat ajoissa
-Tampereelle mun huoneeseen verhot
-uuden nahkatakin (vanhasta on vetoketju hajoamaisillaan)

3 asiaa, joista unelmoin…
-Toimittajan työstä.
-Saisin opiskelupaikan ensi syksyksi.
-Siitä, että mulla olisi enemmän kavereita.


3 asiaa, joita pelkään…
-
Yksinäisyyttä.
-Hämähäkkejä, amppareita jne.
-Sitä, että mun läheisille tapahtuisi jotain kamalaa.

3 asiaa, jotka toivon tapahtuvan lähitulevaisuudessa…
-
Saisin pidettyä yllä tasaista postaustahtia ja ehkä toteutettua myös sen jo pari vuotta suunnitelmissa olleen blogijoulukalenterin.
-Me saatais pian sovittua erään blogitytyn kanssa tapaaminen.
-
Että mun ekat tentit menisi edes ihan kohtuullisen hyvin tai ettei tarvitsisi ainakaan uusintaan mennä.

Ihanaa syyslomaa kaikille, joilla sellainen tällä hetkellä on ja muille vain muuten ihanaa alkavaa viikkoa! : Jenny

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

Kommenttisi ilahduttaa enemmän kuin uskotkaan <3 Muistathan kuitenkin pysyä asiallisena!

.sidebar { text-align: center; } .sidebar{ float: right; margin-right: -10px; }