Sivut

29.11.2014

MATKIJANÄRHI

En tiiä mistä alottaisin mut alotetaan nyt vaikka siitä että eilen oli ihan huippu päivä! Ensinnäkin uus (kerrankin kiva) jakso alkoi ja mistään aineesta ei tullu vielä läksyä. Koulun jälkeen mentiin Idan kaa salaateille Ison Karhun Cafe Steineriin. Päivää jatkettiin kaupoissa kiertelemällä ja lopulta istuttiin elokuvateatterin pimennossa katsomassa Matkijanärhi osa ykköstä.
  Cafe Steinerin salaatit on musta ihan parhaita ku niihin saa valita just niitä täytteitä/kastiketta mitä haluu, eikä hintakaan oo mikään paha. Lisäks se annos on oikeesti iso, mulle tuli ainakin ähky ku vedin sen ison salaatin... Suosittelen siis ehdottomasti paikkaa, varsinkin jos haluutte jotain vähän kevyempää ja terveellisempää ruokaa! Siellä myydään kyllä myös ihanan näkösiä leivoksia, mut tällä kertaa maltettiin mielemme ja pysyttiin niistä erossa ku haluttiin jättää vähän tilaa karkeille :P



Isossa Karhussa oli kiva kierrellä pitkästä aikaa, varsinkin ku ihmisiä ei ihan hirveesti ollu liikkeellä. Tuo keskusta on ainaki musta rauhoittunu ja hiljentyny ihan huomattavasti sen jälkeen ku tuo Puuvillan kauppakeskus avattiin, mut en mä sit tiiä onko se hyvä vai huono. Toisaalta harmittaa jos Iso Karhu autioituu kokonaan mut toisaalta taas kaupungilla on ihana kierrellä ku siellä ei oo niin paljoo ihmisiä. Kummallakaan ei ollu kauheesti ylimäärästä rahaa mukana mut löytypä siinä kaupoissa pyöriessä ainaki pari joululahjatoivetta lisää ja tuli vaihdettuu kunnolla kuulumisia. Meillä oli aika paljon aikaa ennen ku leffa alkais ja oltiin jo ihan poikki, nii mentiin sit vaa hengailee ja oottelee leffan alkamista Promenadikeskuksen yläkertaan sinne leffateatterin ulkopuolelle. Otettiin suunnilleen 30-40 selfiee ku aina toista näky enemmän ku toista, kuva heilahti, toisella oli silmät kiinni jne. Taidettii me sitte lopulta saada pari kunnonki kuvaa :D


Seuraava sisältää jonkin verran juonipaljastuksia, joten älä lue ellet halua tietää!


Mä oon oikeesti ihan sanaton, se leffa oli jotain niin huikeeta! Vihan liekit oli mahtava, mut tietyllä tapaa tää oli vielä mahtavampi. Kirjat lukeneena mulle on tärkeetä, että elokuvasta ei oo jätetty mitään olennaista pois ja siinä suhteessa Matkijanärhi täytti kaikki odotukset. Tykkäsin älyttömästi siitä, että esimerkiks sellanen pikkujuttu kuin se Peetan Katnissille antama helmi oli mukana leffassa ja sitä vielä näytettiin säännöllisin väliajoin. Mun lempikohtaus oli ehdottomasti se Hirttopuu-laulu. Siitä sekunnista kun Katniss alko siinä järven rannalla laulaa sitä, mä olin jossain transsissa. Kylmät väreet ja kyynel silmäkulmassa, sydän hakaten miljoonaa mä kuuntelin sitä kun se laulu paisui paisumistaan ja johti lopulta siihen padon murtumis kohtaukseen. Se kohtaus oli toteutettu yksinkertaisesti täydellisesti!
  Suosittelen ehdottomasti lukemaan kirjat ja katsomaan leffat, jos et oo sitä vielä tehnyt! Sen verran isoja tunteita nää ainakin mussa herättää että huh huh... Kuulisin muuten erittäin mielelläni myös teidän muiden mielipiteitä leffasta ja lempikohtauksia (jos joku nousi selkeesti lemppariksi). Kommenttia siis vaan tulemaan! :) Ja luvatkaa mulle et kuuntelette ton biisin, ää se on vaan niin vaikuttava ja tunteitaherättävä ja ihana ja ja ja... ♥



Mä lähden nyt lenkkeilemään, joten heido tältä erää! : Jenny

6 kommenttia :

  1. Se hirttopuu laulu oli kyl aivan ihana :') ! Leffa vaan loppu jotenki tosi tyhmästi tosi kesken..
    jasmintuomi.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olin vähän samaa mieltä lopusta... se tuli jotenki niin yllättäen ja sillee... mut kiitos ku kävit kertomassa sun mielipiteen :)

      Poista
  2. Mä petyin tosi paljon.. Luin kyll kirjan ja varmaan se vaikuttaa siihen minkä takia petyin. Pelkkää rahastusta ja eihän tossa osa1:ssä kerinnyt tapahtua mitään kun toi peetan hyökkäys katnissiä kohtaan oli ihan kirjan alussa. Osa2 taas toivottavasti vastaa mun odotuksia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kun kävit kertomassa sun mielipiteen! mä sitte taas tykkäsin siitä et tossa näytettiin noiden propojen kuvaamista yms. pienempiä juttuja koska jos matkijanärhi ois tullu yhtenä osana noi jutut ois varmasti jäänyt vähemmälle... Toisaalta allekirjotan sen että kirjan lukeneena pettyy helposti koska onhan se nyt vaikeeta saada välitettyy leffassa se sama tunnelma, aina joudutaan jättää jotain juttuja pois jne. Kiitos jokatapauksessa kommentista :)

      Poista
  3. Tosi kiva postaus ja hyviä kuvia. Oot hirmu nätti! :3

    elamanivalo.blogspot.fi

    VastaaPoista

Kommenttisi ilahduttaa enemmän kuin uskotkaan <3 Muistathan kuitenkin pysyä asiallisena!

.sidebar { text-align: center; } .sidebar{ float: right; margin-right: -10px; }